גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

אנסמבל הפולקלור הלאומי הונגרי - זכרונות מטרנסקרפטיה - Hungarian State Folk Ensemble - Memoirs from Transcarpathia

ארכיון תאריך: 4 יוני 2018 - 6 יוני 2018

משך: שעה ו-10 דקות

אנסמבל הפולקלור ההונגרי הלאומי
מעל ל-50 משתתפים, רקדנים, תזמורת וסולנים
מנהל וכוריאוגרף: גאבור מיכאיי Gábor Mihályi
 מנהל אמנותי: אישטוון פאל סלונה István Pál Szalonna
סולנים: מרטינה סרנצ'ש, מילאן הטניי Martina Szerencsés, Milán Hetényi
רקדנים סולנים: מוניקה קושינה, באטריס בורביי Mónika Kosina / Beatrix Borbély
מוסיקה: אשיטוון פאל סלונה István Pál Szalonna
מנהל מוסיקלי: לאיוש פאל Lajos Pál
כוריאוגרפים: דז'ו פיטוש, אניקו קוצ'יש, ריכרד קוקניי, גאבור מיכאיי Dezső Fitos, Enikő Kocsis, Richárd Kökény, Gábor Mihályi
מנצח התזמורת: פרנץ ראדיץ' Ferenc Radics

אנסמבל הפולקלור ההונגרי הלאומי, מביא לישראל מופע מחול ומוסיקה עממית סוחף, עשיר וצבעוני. עשרות רקדנים, נגנים וזמרים, ומוסיקת הכינור ההונגרי שחודרת ללב ומקפיצה את הרגליים. התוכנית החדשה של אנסמבל הפולקלור הלאומי ההונגרי, זיכרונות מטרנסקרפטיה. מציגה לראשונה בתולדות המחול העממי ההונגרי, מביא התרבות והמסורת הססגונית והעשירה של התושבים שחיו במזרח קרפתיה וטרנסקרפטיה. תערובת של בני לאומים שונים, הונגרים, אוקראינים, רוסים, יהודים, רומנים, צ'כים, צוענים. המופע מחבר בין התרבויות השונות עם המאפיינים הלאומיים השונים, כשהדגש הוא על השורשים המשותפים והדמיון ההיסטורי.
 
הרצון להעביר לדורות הבאים את המסורות השונות בהונגריה, הצורך להכיר את השפה הפולקלורית של בני הונגריה, הונגרים ולאומים שונים הן כר מעניין ליצירת מפגשים תרבותיים חדשים, ובמת התיאטרון היא המקום המתאים לצור את המפגשים הללו. היא מאפשרת לנו לצורת תמונת המראה הזו, שכל כל כך מענג להתבונן בה.
 
האנסמבל הלאומי לפולקלור נוסד בשנת 1951. ומאז מקפידים מנהליו, הרקדנים והמוסיקאים לשמור על רמה ביצוע גבוה, ומביאים להקל בכל העולם את הפולקלור ההונגרי המשובח על שלל סגנונותיו ומאזורים שונים של המדינה. מאז ימיה הראשונים ועד היום מציגה הלהקה סגנונות מחול שונים שיסודם בפולקלור העשיר של המדינה, והכוריאוגרפים והרקדנים יוצרים חגיה על הבמה. מופע שהוא שילוב של צבע ותנועה. הרמה הגבוהה, הרפרטואר העשיר והמגוון הפכו את האנסמבל הלאומי ההונגרי, לאחת הלהקות המבוקשות ביותר ברחבי הונגריה ועם הזמנות להופעות על הבמות היוקרתיות בעולם. האנסמבל הופיע בלמעלה משישים ארצות בארבע יבשות והופיע בפני למעלה מעשרה מיליון צופים במהלך השנים. בבודפסט פועלת הלהקה באולם הבית שלה, המרכז למסורת הונגרית. זו גם מוזמנת להופיע באולמות נוספים בכל רחבי הבירה ובכל רחבי הארץ תחת ניהולו האמנותי של גאבור מיכאיי, נפתחה הלהקה לסגנון חדשני יותר ועכשווי, המופעים החדשים הציגו מבחר של סגנונות ויצרו פסיפס מרתק של המחול ההונגרי העממי.
 
 זיכרונות מטרנסקרפטיה מציג מבחר ריקודים מצ'רדש לצ'רדש מהיר ועד לריקודים בהשראה רומנית, ריקודי בנות ברוח רוסית, ריקוד קרנבלי רוסי, חגיגת חג מולד, ריקודים צועניים וירטואוזים ועוד. אחד משיאי המופע הוא תפילה יהודית המושרת בעברית ומובילה לריקודי חתונה יהודיים וחלק יהודי זה במופע מסתיים באחד השירים היהודיים המוכרים ביותר באזור הקרפטים "קריאת התרנגול".
 
עיצוב תלבושות: ריטה פוריק Rita Furik
עיצוב במה: סוזאנה מולנאר Zsuzsa Molnár
וידיאו: אנדריאה שאוש Andrea Soós
תאורה: לאסלו גיורי László Győri
עוזרת למנהל: קאלין אוזרה  Calin Orza

מדברי מנהל הלהקה גאבור מיכאיי
"להכיר את המסורת עבורי זה כמו למצוא את הדרך שמובילה אל העומקים של גנים נסתרים המלאים בסודות. ודרך המסורת אני לא רק מוצא את היופי ואת החומרים המעשירים את רוחי אלא אני מוצא את עצמי, את מי שהנני. במשך למעל משני עשורים של ניהול אמנותי אני מנסה למצוא דרכים חדשות, כיונים חדשים ולהעמיק גם במישור הפילוסופי ולחפש כיונים אמנותיים המביאים אותי בעבודתי לדיון על מהות המסורות. לחפש את התשובות לשאלות שמעסיקות אותי, מה עלינו לעשות עם המסורות המוסיקליות והריקודיות שלנו וההשפעה שלנו על התרבות האירופית והתרבות העולמית. כל זה כשי  שאנו היוצרים העוסקים בתחום הזה כבר שנים נוכל למצוא את הדרך שלנו. התרבות והמסורת הן דבר חי, לעיתים דבר שחי דרך אנשים, המחול הפולקלורי העכשווי הוא זה הנטוע עמוק במסורת ואני מאין שזה מה שהאנסמבל הלאומי ההונגרי מביא לבמה. מעביר מוסיקה עתיקה, מחול ותרבות לשפה עכשווית. הופך את המופע לחלק מן ההווה. ומבחינתי הופך אותו גם לאישי. ההשראה שלי ליצרה היא המלחין בלה ברטוק, שהוכיח ביצירתו שהמסורת והעכשוויות משלימות אחת את השנייה. כמוביל האנסמבל אני רואה את עצמי כיורש של כל קודמי המייסד האגדי מיקלוש ראבאי, ועוד. בעבודתי אני מחבר בין מחול עממי, מסורתי, מוסיקה עממית, מוסיקה  ומחול בני זמננו, ומביא לבמה תיאטרון מחול מודרני המייצג ערכים בינלאומיים".
 
מדבריו של המנהל האמנותי אישטוון פאל סלונה "במהלך השנים בהם רקדתי ועבדתי עם האנסמבל הוא הפך לביתי. ולחלק מאד חשוב מחיי. היתה לי הזכות להיות חלק מקהילה שהפכה למשפחתי השנייה. חלום ילדות הפך למציאות. כשניתנה לי ההזדמנות להופיע על הבמה. בתחילת הדרך ההופעות עם התזמורת הצוענית. האנסמבל והתזמורת העניקו לי את הכיוון, תמיד למדתי דבר חדש, וההזדמנות שניתנה ללכת בדרכם של דמויות מפתח בתרבות ההונגרית, אנשים בעלי כשרון רב נתנו לי את הכוח והאמונה בדרך. במהלך השנים עליתי בסולם בדרכי בלהקה ועתה כמנהל אמנותי אני גאה להעמיד לרשותם של חברי הלהקה את הידע והכישרון ואמשיך לעשות זאת כל עוד יהיה בי הכוח. אני מאמין שזו ספנית הדגל של התרבות הקרפטית והערכים שהיא מייצגת משרתים את הנשמה של האומה ההונגרית."
 
 
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter